Gönderen Konu: Lacoste'ta Tek Patron 'tİmsah' Herkesİ YÖnetİyor 07.06  (Okunma sayısı 239 defa)

Çevrimdışı J@koß

  • 5. SINIF UYE
  • *
  • İleti: 813
  • Puan 1000
  • David ViLLa
    • Profili Görüntüle
Borsaya açılmak ya da yatırım fonlarına ortak alma niyetleri olmadığını söyleyen Fransız Lacoste’un CEO’su Michel Lacoste "Halka açılmak için bir sebep lazım. Bizim öyle bir sebebimiz yok. Aile şirketi olmaktan gurur duyuyoruz. 7 bin kişi Lacoste için çalışıyoruz. Hepimizin patronu bu küçük timsah" dedi.
75 yılı geride bırakan ve önümüzdeki haftalarda bu kapsamda büyük etkinlekler yapmaya hazırlanan Fransız Lacoste, son yıllarda moda ve hazır giyim endüstrisinin benimsediği borsa ya da özel yatırım fonlarıyla büyüme stratejisine yöneliyor. Markanın üçüncü kuşak yöneticisi Yönetim Kurulu Başkanı Michel Lacoste, "7 bin kişi Lacoste için çalışıyoruz. Aslında hepimizin patronu şu gördüğünüz küçük timsah" diyerek aile şirketi olmaktan gurur duyduklarını ve halka açılmayacaklarını vurguluyor. Michel Lacoste, Fransız Açık Tenis Turnuvası Roland Garros’ta sorularımızı yanıtladı.


2007 yılı finansal açıdan nasıl geçti?

2007 yılını 1.55 milyar Euro ciro ile kapattık. Bu toptan cirosu. Eskisi gibi yüksek büyüme oranları yaşamıyoruz ama yine de geçen yıl yüzde 5 büyüdük. 120 kadar ülkede bin mağazamız ve binlerce satış noktamız var.

Moda devleri halka açılmaya başladılar, özel yatırım sermayelerini ortak aldılar. Sizin de böyle bir niyetiniz var mı?

Öncelikle moda markası olmak ile stil markası olmak farklı. Herkes moda yapabilir ama stil yaratmak zor bir şeydir; çok çalışmak gerektirir ve uzun yıllar alır. Bizim için borsa ve sıcak para önemli değil. Bu her şirketin kendi kararı ve borsaya açılmak için eminim herkesin bir sebebi vardır. Biz olduğumuz yerden çok memnunuz. Bir aile şirketiyiz ve bununla gurur duyuyoruz. Halka açılmaya ihtiyacımız yok. Bununla ilgili bir istek, niyet ve plan da yok. Bizim için doğru olan bu. Bir başkasının doğrusu farklı olabilir. 6-7 bin çalışanımız var dünyada. Hepimiz Lacoste için çalışıyoruz. Aslında hepimizin sadece bir patronu var. O da şu gördüğünüz küçük timsah. Procter&Gamble, Samsonite, Eren Holding gibi çok kaliteli partnerler ile yola devam!

Türkiye top 10’da

En büyük pazarınız hálá ABD mi?

Evet hálá öyle. 60 mağaza ve çok sayıda satış noktamız var. ABD’yi sırasıyla Fransa, İngiltere, İspanya, İtalya ve Almanya izliyor.

Uzayıp giden bu listede Türkiye nerede yer alıyor?

Türkiye en büyük 10 pazarımızdan biri.

Türkiye’deki ilk global oyunculardan birisiniz. Artık hem yerel hem global çok sayıda oyuncu var. Rekabet sizin açınızdan zorlaştı mı?

Türkiye’deki mağazalarımız en üst seviyede ve çok iyi durumdalar. Türkiye ekonomisi çok gelişti. Türkiye’de insanlar giyinmeyi seviyor. Giyinme alışkanlıklarının, davranışların Türkiye’de çok değiştiğini söylemeliyim. Türkiye’deki değişimleri ben çok daha pozitif görüyorum. Çok dinamik bir pazar ve yerli tüketicinin yanı sıra bir turizm destinasyonu olması da çok önemli.

Lacoste en çok saati Türkiye’de satıyor

Cironuzun ne kadarlık kısmı giyimden geliyor?

Yüzde 60’ı giyimden, yüzde 15 ayakkabı, kalanı saat, gözlük vs.

Lacoste saatlerinin en çok sattığı ülkelerden biri Türkiye.

Lacoste markası Türkiye’de iyi konumlanmış. Ve saat distribütörümüz çok doğru adam. Başarılı.

Avrupa için Türkiye’de üretim düşünmüyoruz

Türkiye’de Avrupa veya başka pazarlar için üretim planınız var mı?

Giyimde Türkiye pazarı için distribütörümüz Eren Holding zaten üretim yapılıyor. Türkiye’de 40 ve Rusya, BDT ile Türk cumhuriyetlerinde de 40’a yakın mağaza var. Eren çok başarılı. Ancak şimdilik Avrupa için Türkiye’de üretim düşünmüyoruz.

750 özel saatin 90’ı Türkiye’de satılacak

LACOSTE saatlerinin Türkiye distribütörü Günsal Saat’in sahibi Güneş Hüner, markanın 75’inci yılı için sadece 750 adet özel bir saat üretiliğini, bunların 90’ının Türkiye’ye gönderileceğini söyledi. Bu kadar yüksek adetin Türkiye’ye verilmesinin önemine değinen Hüner "Hem ciroda hem de adete en yüksek rakamlar bizde. 2007 başında Lacoste saatlerinin lisans sahibi Amerikalı Movado Group oldu. Türkiye hariç, bütün ülkelerdeki distribütörleri değiştirdi."