Gönderen Konu: Hyundai İ10 Pİyasaya Sunuldu  (Okunma sayısı 572 defa)

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.428
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Hyundai İ10 Pİyasaya Sunuldu
« : 10 Haziran 2008, 09:17:43 »
Hyundai İ10 Pİyasaya Sunuldu

--------------------------------------------------------------------------------
Hyundai'nin "dünya çapında en iyi küçük segment otomobili üretme" felsefesiyle hazırladığı yepyeni modeli i10 Türkiye'de satışa sunuldu. Ortaköy Feriye'de yapılan basın lansmanına basın mensupları büyük ilgi gösterdi. Basın ensuplarının test ettiği i10 Şehir hayatının vazgeçilmez otomobillerinden biri olmayı hedefliyor.
Hyundai'nin i30 ile başlayan yeni isimlendirme stratejisinin ikinci üyesi olan ve Atos Prime'ın yerine geçen i10, küçük boyutlarına rağmen sunduğu üstün özellikleriyle öncelikli olarak şehir içi kullanımda tercih edilecek bir otomobil. Özellikle bayan sürücüleri, ilk aracını almayı düşünen gençleri ve öğrencileri, genç çalışanları ve şehir içinde kıvrak araç sahibi olmak isteyenleri hedefleyen Hyundai i10 evin ikinci otomobilini alacak kişilere ve orta yaşlılara da hitap ediyor.


Şık, modern ve dinamik bir görünüme sahip olan i10, yüksek sürüş pozisyonu ve geniş panoromik ön camıyla dikkat çekici bir görünüm sunuyor. Hyundai model yelpazesinin yeni yüzünü yansıtan araç, büyük ön hava giriş kanalı, tek parça şeklinde görünen ön tamponu ve göz alıcı ön kaput tasarımıyla bakışları üstünde topluyor. Ön tarafın yenilikçi dizayn anlayışı profilde ve arka kısımda da devam ediyor. i10'un güçlü duruşu ve dinamik çizgileri, profilden bakıldığında karakterini yansıtırken arka kısımda hakim olan sert ve köşeli hatlar da i10'un özellikle şehir içindeki çevikliğini ve pratikliğini gözler önüne seriyor.

Basın toplantısında konuşan Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar yeniliklerin her zaman öncülüğünü yapan markanın, dünya çapında erişilebilir en küçük otomobili üretmek felsefesiyle hazırlanan i10 için Hyundai tasarımcıları şık, modern ve dinamik görünüme; sade, düzenli ve geniş iç tasarıma, keyif veren sürüş dinamiğine, segmentiyle uyumlu güvenliğe önem verdiklerini söyledi. Rakiplerine göre ciddi anlamda farklılaşan komple bir şehir otomobili hazırladıklarının altını çizen Kibar uygum fiyatı, ekonomikliği, üstün güvenliği ve rakiğlerine göre sunduğu avantajlarıyla Hyundai i10'un tüm dünyada olduğu kadar Türkiye'de de segmentinde başarılı olacağına inandıklarını belirtti. Otomotiv sektöründeki yüksek vergilker ve sürekli zamlanan akaryakıt fiyatlarına rağmen Türk tüketicisinin imkanlarını zorlayarak daha üst segmentlerde araç almaya çalıştığına dikkat çeken Kibar yılda ortalama 15bin km. yol yapan bir kullanıcının Hyundai i10'u satın alırken düşük motor hacmi sayesinde hem vergi avantajından yararlandıklarını hem de kullanım sırasında aracın bakım ve yakıt giderleri açısından avantajlı duruma geçtiğini belirtti. Hyundai'nin futbola yaptığı yatırıma da değinen Kibar EURO 2008 futbolturnuvası süresince tüm takımların, UEFA delegeleri hakemler ve yetkili kişilerin Hyundai tarafından taşınacağını belirtti ve yarın başlayacak turnuvada Türk Milli Takımı'na başarı dileklerini iletti. Kibar'dan sonra söz alan Hyundai Pazarlama Müdürü Hakan Kayalık ise "En Becerikli Şehir Efasanesi" Türkiye pazarına bugün sundukları i10 modelinin segmentinin en uzun aracı olmasının yanında aks mesafesi ile ve yüksekliğiyle de son derece ferah bir otomobil olduğunu söyledi. Çok geniş bir hedef kitleye sahip otomobilin gençlerin ilk otomobili olmasının yanında bayanlara ve emeklilere de hitap ettiğini sözlerine ekledi.

Hyundai'nin A segmentindeki önemli kozu olan i10, Türkiye'ye ilk etapta 1.1 litre hacmindeki 4 silindirli motorla ithal ediliyor. Silindir başına 3 supap teknolojisine sahip bu motor, 5500 d/d'de 66 PS maksimum güce ve 2800 d/d'de 10,1 kgm (99 Nm) maksimum torka sahip. Hyundai i10, her türlü kullanıma cevap verebilmesi amacıyla Türkiye'de 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzımanla satılıyor. 5 ileri manuel şanzımanla 151 km/s maksimum hıza çıkabilen aracın tüketimi 100 km'de ortalama 5 litre iken dört kademeli otomatik şanzıman alındığında maksimum hız 142 km/s ve ortalama tüketim de 5,9 litre olarak gerçekleşiyor.

Zengin donanım seçeneklerine sahip olan Hyundai i10'da Team ve Select olmak üzere iki farklı donanım seçeneği bulunuyor. Team paketinde sürücü havayastığı, sürücü için aktif gergili ve yükseklik ayarlı emniyet kemeri, klima, EBD destekli ABS fren sistemi, elektrik kumandalı ön camlar, merkezi kilit, immobilizer, kaza anında katlanabilen direksiyon mili, yükseklik ayarlı elektrik destekli direksiyon ve 4 hoparlörlü, harici bağlantılı radyo/CD/MP3 çalar gibi birçok donanım standart olarak sunuluyor. i10'un üst donanım seçeneği olan Select'te ise bu özelliklere ek olarak gövde rengi darbe emici tamponlar, dış aynalar ve kapı kolları, ön sis farları, renkli camlar, elektrikli yan aynalar ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, yolcu havayastığı ve aktif gergili emniyet kemeri yer alıyor.

Hyundai i10, Euro NCAP çarpışma testlerinde segmentindeki en yüksek değerleri alarak önden çarpışmada 4 yıldız, çocuk güvenliğinde 4 yıldız ve yaya güvenliğinde de 3 yıldız elde etti.

Tüm Hyundai binek otomobillerinde olduğu gibi 5 yıl / 100 bin km mekanik garanti ile satışa sunulan i10 ilk etapta Kırmızı, Mavi, Koyu Gri, Açık Gri, Siyah ve Lacivert olmak üzere 6 farklı renk seçeneğiyle satılacak. i10'un manuel şanzımanlı Team paketi, 21 bin 200 YTL'lik anahtar teslim satış fiyatına sahipken bu araç otomatik şanzımanla almak istendiğinde 23 bin 200 YTL ödemek gerekiyor. Hyundai i10 Select'in manuel şanzımanlı fiyatı 23 bin 100 YTL iken Select Otomatik ise 25 bin 100 YTL'ye satılıyor.