Gönderen Konu: Alan Wake Geliyor (Uyanma Vakti Geldi)  (Okunma sayısı 1118 defa)

Çevrimdışı XeLL

  • Osc Yönetici
  • 1. SINIF ÜYE
  • ******
  • İleti: 10.445
  • Puan 351
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Alan Wake Geliyor (Uyanma Vakti Geldi)
« : 13 Mayıs 2008, 14:43:24 »
Your head throbs. In the background, you hear people screaming, sobbing, laughing maniacally.
Is it nightmare?
Are you insane?
Is it reality?
Maybe this is death..

Bu sözler tanıdık geliyor mu? Peki bu sözler anılarınızı depreştiriyor, ah ulan be dedirtiyor mu? Evet, macera türünün çatısı altında çıkıp �bence- psikolojik oyun diye alt bir kategori yaratan türünün ilk ve tek oyunu Sanitarium'dan bahsediyorum. 8 sene oldu o oyunu oynayalı, ama bir sahnesi aklımdan çıkmış değil (tabi ayda bir raftan indirip tekrar oynuyor olmamın da etkisi olabilir). Soruyorum oynayanlara, hanginizin o oyun tarihinin belki de tek ağlatabilme yeteneğine sahip bölümü olan 'Mansion'da gözleri dolmadı, boğazında bir şey düğümlenmedi, yüksek desibelli hüngürtü yüzünden komşular kalorifer borularına abanmadı? Hanginiz özürlü çocukların hikayesini öğrendiğinde dumur denizinin dayanılmaz anaforunda hayatta kalabildi? Peki ya hanginiz oyunun devamının yapılması için sokaklara atıp kendini, eylemler düzenlemedi, açlık grevine girmedi? (hmm) Biliyorum fazla uzattığımı, ama maceradan farklı bir türün çatısı altında anılmasına karşın, bu psikolojik oyunun yarattığı etkiye ortak olmaya hazırlanan bir kardeş geliyor.

Benim gibi bu tip psikolojik nanelerin hastalarına gelen bir nimet Alan Wake. Peki ya arkasındaki isim bir yerden tanıdık geliyor mu? Evet, 80-90'ların demoscene efsanesi, yıllarca bekleten Max Payne, çok da tatmin etmeyen Max Payne 2'nin yapımcısı Remedy. Max Payne ile tohumunu attıkları film noir hadisesini psikoloji ve aksiyon ile birleştirip yeşertiyorlar Alan Wake'le. Henüz oyunun adını yeni duymuş olabilirsiniz, zaten duyurulalı da fazla olmadı, ama şundan emin olun ki Remedy, Max Payne'de oynadığı bahisten çok daha yükseğini yatırıyor Alan Wake'e. Bu da bu ismi ileride ne denli sıkça duyacağınızın kanıtı.

Eğer buraya kadar henüz oyun ilginizi çekmediyse (birdir bir oynayın, ne bileyim) hikaye hakkında birkaç satır yazarsam emin olun avuçlarınız kaşınmaya başlayacak. Remedy'nin alışılmışı olduğu üzere Alan Wake'te de Alan Wake isimli bir karakteri yönetiyoruz. (gerçi Max Payne 2'deki karakterin ismi Max Payne 2 değildi, orası ayrı) Sevdiceğiyle mutlu mesut günlerini geçiriyor görünen Wake, gelen fırtınanın esintilerini fark etmeksizin yazıyor, yazıyordu. Alan Wake, çok satan korku kitaplarının kalemiydi ve sattığı öyküler o kadar şaşırtıcıydı ki, sanki rüya gibiydi. Aslına bakarsanız gerçekten rüyaydı bunlar. Sevdiğinin yanında uyuduğu her akşam, insanın hayatında karşılaşmak isteyeceği en fena şeylerle karşılaşıyor, ardından bu rüyalarını kaleme alarak parayı kırıyordu Wake. Peki ya bu rüyaların, dolayısıyla paranın esin kaynağı bayan şahıs ortadan kaybolur ve Alan Wake ilhamsız kalırsa?

Tabi ki doktora gider! Ama sorun şu ki, Alan Wake'in ziyaret ettiği Washington'ın Pride Falls yerleşkesindeki hemşire, Alan Wake'in kaybolan sevgilisine fena halde benzemektedir. Alan, bu benzerliği göz ardı edemeden kendini bu güzel ama gizemli bayanın kollarına bırakır umarsızca. Ve rüyalar Alan Wake'in kapısını yeniden çalmaya başlar. Artık yazdığı kitaplar çok daha fazla satmaktadır, sanki bu kitaplar rüyadan çıkmış artık, sanki... gerçek gibi? Delilikle gerçeği ayırt edemeyen Wake'in rüyaları, korkunç, insanın yaşamak isteyeceği en son şey olan rüyaları, artık gerçek olmuş ve onu hapsetmiştir artık. Sonunda delirmiş midir Alan Wake? Yoksa bunlar gerçekten, gerçek mi? Belki de bu ölümdür, kim bilir� (hah, başa döndük)

Aslında bana sadece hikayesi bile bu oyunu deliler gibi beklemek için yetse de oyundaki oynanışın hikayeyle bütünlüğü göz yaşartıcı. Oyun hakkında henüz E3 demosundan ve birkaç ufak bilgiden başka bir şey bilmesek de gerçek zamanlı, tıpkı GTA gibi bir oynanışın varlığı söz konusu olabilir Alan Wake'te. Ama bu gerçek zamanlı oynanış elbette hikayeyle paralel olarak farklı bir açıdan ele alınmış. Işık ve karanlığın oyunda önemli yeri olduğunu belirtiyor yapımcılar. Aydınlıkta Alan Wake biraz olsun huzur bulurken karanlıkta en büyük korkuları, rüyaları, kitapları karşısına dikiliyor ve oyunu oynadıkça geceler uzuyor, uzuyor. Gittikçe batağa saplanan sorunlu ve belki delirmekte olan bir karakter Alan Wake.. sizi bilmiyorum ama hikaye açısından benim bir oyundan beklediğim karakter tipi bu.

Karanlıkta düşmanlarından kurtulabilmek için her türlü ışığa ihtiyacı olacak Alan Wake'in; deniz feneri, araba farı, el feneri, siz koyun ismini. Ve burada 2100 küsür yılında yaşamakta olmasına karşın el feneri ile pompalıyı bir arada kullanmaktan aciz bir karakterden de söz etmiyorum. (Doom3'e saygılar efenim) Aydınlıkta ise düşmanın üzerinize süzülüp süzülmeyeceği belli değil henüz ancak bazı kaynaklar düşmanların gündüz sularında 'zayıflayacağından' söz ediyor. Bu noktada bir başka sorunun akıllara takılması olası; nasıl düşmanlar bekliyor ki bizi yahu? Bu soru da oyunun tümü gibi belirsiz; ancak bu konuda şunu söyleyebilirim; E3'te gösterilen tanıtım videosunda (daha doğrusu teknoloji videosunda) güneşin batmasıyla beraber heyecan artıyor ve yeşil cübbeli havari görünümlü şahıslar, deniz fenerine ulaşmaya çalışan Alan Wake'i sakince bekliyorlardı. Durum böyle olduğundan dolayı şahsen yaratık tarzındaki düşmanlarla karşılaşacağımızı sanmıyorum. Zaten Remedy'nin hiçbir oyununda rastlamadık böyle bir olaya.

E3'te gösterilen demo, San Andreas kadar büyük görünen bir şehri pilot kameradan gösteriyor ve Alan Wake'in güneşin batışıyla yeşil cübbeliler tarafından sıkıştırılmasıyla sona eriyordu. (bu arada videonun müziği de muhteşemdi, Lux Aeterna ve o hasta filmi hatırlattı bana) Oyun PlayStation 3 ve Xbox 360'a da çıkacak olduğundan sıradan grafikler beklemek gereksiz tansiyon artışına neden olur, zira grafikler şu aşamada gerçekten başarılı görünüyorlar. Halen 3 sene öncesinin, GTA III'ün su efektlerini kullanan San Andreas bir yana, Far Cry kimmiş diye dayı tavırlarıyla tesbih çeken Alan Wake'in grafikleri bir yana.. Sadece grafikler de değil güzel görünen; ışık ve karanlığın kilit rol oynadığı oyunda güneşin etkilerine göre bulutların tepkisi gerçekten görülmeye değer. Fizikleriyle de cümle aleme ben buradayım diyen oyun, Havok motorunu yemiş durumda. Birçok siteden indirebileceğiniz E3 videosunda da görebileceğiniz üzere yıkılan duvarların, dağdan aşağı inen koca koca taşların animasyonları çok başarılı.



Bu oyun için şu anda tek bir kötü düşüncem, daha doğrusu endişem var; o da bu oyunu Remedy'nin yapıyor olması! Ne alaka mı diyorsunuz? Max Payne'in 1997-8 yıllarında ortaya çıktığını ve kaç sene sonra piyasada olduğunu bir düşünsenize? Sizce bu oyunun henüz çıkış tarihini bırakın, dağıtımcıya bile sahip olmaması bizler açısından Remedy'nin Çinliler ile bağlantısı olduğunun kanıtı değil midir? Ne zaman çıkacak hiç bilemiyorum ama, şu an için beklediğim 1-2 oyundan biri Alan Wake. Ah bir de çabuk çıksa!



İşte Oyundan Görüntüler









Çevrimdışı XeLL

  • Osc Yönetici
  • 1. SINIF ÜYE
  • ******
  • İleti: 10.445
  • Puan 351
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Ynt: Alan Wake Geliyor (Uyanma Vakti Geldi)
« Yanıtla #1 : 13 Mayıs 2008, 14:44:06 »
Birde benim avatardaki resim  ;D

Çevrimdışı €scap€

  • 2. SINIF UYE
  • ****
  • İleti: 8.602
  • Puan 1409
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Alan Wake Geliyor (Uyanma Vakti Geldi)
« Yanıtla #2 : 12 Haziran 2008, 13:03:44 »
Sağol Paylaşım İçin