Gönderen Konu: Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade  (Okunma sayısı 1063 defa)

Çevrimdışı яєαρєя

  • 3. SINIF UYE
  • ***
  • İleti: 3.268
  • Puan 253
  • Cinsiyet: Bay
  • reaper
    • MSN Messenger - emicin6@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« : 18 Aralık 2006, 18:19:46 »





Relic Entertainment bu sene çıkarttığı oyunlarla oyun dünyasını tamamen yerinden oynattı. Öncelikle Company of Heroes ile RTS oyunlarının nasıl olmasını gerektiğini gösterip, çıtayı yükselttiler, şimdi ise Warhammer 40,000 Dawn of War: Dark Crusade (Oyunun ismi çok uzun olduğu için artık Dark Crusade diyeceğim kısaca) ile genişleme paketlerinin nasıl olması gerektiğinin cevaplarını veriyorlar. Dawn Of War 2003 yılında çıkmış ve birçok oyun dergisine göre yılın RTS oyunu seçilmişti, zaten Dawn Of War ile ilk defa bir RTS oyununda birimlerin gerçekten de birbirleri ile savaştıklarını görmüştük. (Eğer düşmanlar birbirine uzak ise silahlarla savaşıyorlardı, yakına gelince ise testereler ve kılıçlar meydana çıkıyordu). Geçtiğimiz yıl ise Relic oyunun ilk genişleme paketi olan Winter Assault'u çıkarmıştı, bu genişleme paketi de oldukça ilgi gördü ve oynandı. Bu yıl ise bizi Warhammer 40,000 Dawn of War için çıkartılan ikinci genişleme paketi Dark Crusade karşılıyor. İsterseniz oyunu anlatmaya başlamadan önce Warhammer 40,000 evreni hakkında biraz bilgi vereyim; Warhammer evreni sürekli olarak savaşların devam ettiği bir evrendir, birbirine dost olan hiçbir ırk yoktur. Tüm ırklar daha güçlü olabilmek ve yaşamak için birbirleri ile savaşırlar. Hangi ırk zayıf durumdaysa ona savaş açılır ve onları yok etmek için herkes var gücüyle savaşır. Anlattıklarım sadece evreni az çok kafanızda canlandırabilmeniz içindi yoksa Warhammer evrenini anlatmaya sayfalar yetmez.

Knowledge Is Power, Guard It Well

Dark Crusade, oyuna Necrons ve Tau Empire olmak üzere iki yeni ırk ve eski ırklara da birkaç yeni ünite ekliyor. Bu ırkların özelliklerini birazdan açıklayacağım. Bu iki ırkla birlikte Dawn of War'daki ırk sayısı yediye yükselmiş oluyor. Ayrıca şunu da belirtmekte fayda var, Dark Crusade'i oynayabilmeniz için Dawn of War'a gerek yok. Bu yedi ırkı oyunda kullanabiliyoruz, yalnız oyunu internetten bu yedi ırkla oynayabilmeniz için Dawn of War ve Winter Assault'un seri numaralarını girmeniz şart, aksi takdirde sadece Tau Empire ve Necrons ile oynayabilirsiniz. Yani anlayacağınız Dark Crusade'e genişleme paketi demek biraz az kalıyor, sanki başlı başına bir oyun olmuş. Piyasada oyuna iki yeni harita ve birkaç özellik ekleyen genişleme paketlerini gördükten sonra Dark Crusade ilaç gibi geldi diyebilirim rahatlıkla. Neyse lafı fazla uzatmadan bu eklenen iki ırkın özelliklerine kısaca bakalım isterseniz:

Tau Empire: Bu ırk Warhammer evreninde en gelişmiş teknolojiye sahip olup Eldar ile Space Marines'in bir karışımı gibiler, özellikle uzak savaş silahları konusunda uzmanlar, uzun menzilli silahları ve Fire Warrior birimlerinin kalkan oluşturma kabiliyeti sayesinde genelde uzak savaşlardan fazla hasar almadan kurtulabiliyorlar, ayrıca bu ırk birçok silahını geliştirilebiliyor ki böylece zaten güçlü olan silahları daha da güçleniyor. Yakın savaşlarda da Kroot birlikleri yardımlarına koşuyorlar. Araçları da hayli güçlü, birkaç araç çıkarıp karşınızdakini yok edebilirsiniz. Ayrıca Tau Empire görünmez birimlere de sahip bu birimlerle ani saldırılar düzenleyip kaçabiliyorlar, Space Marines ırkını sevenler bu ırkı da seveceklerdir.

Necrons: Bu ırka yarı insan yarı robot diyebiliriz, tüm ırklardan farklı olarak Necron'lar Requisition kaynağına ihtiyaç duymuyorlar, hiçbir stratejik noktaya sahip değilseniz bile rahatlıkla birim üretebiliyorsunuz. Sadece ne kadar çok stratejik noktaya sahipseniz birim ve geliştirmeleriniz o kadar hızlı yapılıyor. Necron'ların en çok ihtiyaç duyduğu kaynak ise elektrik, o kadar çok elektrik istiyor ki birimleri birçok Power Plant yapmanız gerekiyor. Ayrıca Necron'ların kalesi (Monolith) çok yavaş bir şekilde gelişiyor ve tüm gelişimleri yaptığınızda yerden havalanıp çok güçlü ama yavaş bir birim haline gelebiliyor. Kısacası Necron'lar yavaş, acımasız ve yok edilmeleri çok güç bir ırk. Araçları diğer ırklar gibi pek iyi olmasa da piyade birlikleri çok güçlü ve çok işe yarıyorlar.


Serve The Emperor Today, Tomorrow You May Be Dead

Oyunun hikayesi Kronus adlı gizemli bir gezegende geçiyor. Bu yedi ırk aynı zamanda bu gezegene üstlerini kurup gezegeni ele geçirmeye çalışıyorlar ve birbirleri aralarında savaşmaya başlıyorlar. Hiçbir ırkın gezegeni paylaşmaya niyeti yok, hatta birbirine dost olan Space Marine ve Imperial Guard bile bu gezegen için birbirlerini yok etmeye çalışıyorlar. Siz oyuna bu yedi ırktan birini seçerek başlıyorsunuz, her ırk kendi komutanı ile temsil ediliyor, ırkınızı seçtikten sonra Kronus gezegenin Risk oyunu tarzı taktiksel haritası sizi bekliyor. Bu haritadaki hareketleriniz sıra tabanlı oluyor. Oyuna tek bir bölge ve komutanınız ile başlıyorsunuz, her bir sırada isterseniz düşmana saldırıyorsunuz, isterseniz daha önce ele geçirdiğiniz haritalara gidebiliyorsuz veya bir bölgedeki asker sayınızı arttırabiliyorsunuz. Hareketinizi yaptıktan sonra diğer altı ırk da aynı şeyleri yapıyorlar ve sıra yine size geçiyor. Eğer size saldırı olursa isterseniz savaşı RTS olarak oynayabiliyorsunuz ya da otomatik olarak bilgisayara yaptırabiliyorsunuz. (Bu kısım aynı Total War'da olduğu gibi işliyor) Savaşları kazandıkça ve bölgeleri ele geçirdikçe, komutanımızın rütbesi artıyor ve onu daha güçlü silahlar ve güçlerle donatabiliyoruz, oyunun sonlarına doğru komutanımız yok edilemez gibi oluyor. (Bu güçlerden bana göre en iyisi de komutanınızı bir sırada iki kere oynatabilme imkanı, bunu alabilirseniz oyun oldukça kolaylaşacaktır.) Oyundaki ırkları birer birer yok ederek de amacımıza ulaşıyoruz. Oyunu seçtiğiniz zorluk seviyesine göre yaklaşık olarak 10-12 saat arasında bitirebilirsiniz. Ayrıca Relic, yedi ırk içinde farklı bir son hazırlamış ve tüm ırklar farklı bir bölgede başladıkları için stratejiniz buna göre değişiyor, bu da oyunun yeniden oynanabilirliğini bir hayli arttırıyor, açıkçası ilk iki oyunun lineer olarak ilerleyen hikayesinden sonra oyuna böyle her oynanışta farklı şeylerin olabildiği bir harita eklenmesi çok hoşuma gitti. Yapay zekanın da bayağı iyi olduğunu belirtmek istiyorum. Ama şunu belirtmekte fayda var, oyunun sıra tabanlı kısmı çok basitçe yapılmış, Total War'daki gibi karmaşık değil, daha çok zamanınızı gerçek zamanlı savaşlarda geçiriyorsunuz, bu tabi ki doğal çünkü oyunun asıl odaklandığı nokta gerçek zamanlı savaşlar ama bir süre sonra kendinizi ardı ardına Skirmish yapıyor zannediyorsunuz.

Senaryonun en güzel kısmı, başka bir ırkın kalesine saldırdığınızda ortaya çıkıyor. Bu savaşlar düşmanının sık sık yardım çağırmasından dolayı en kolay zorluk seviyesinde bile hayli zorlayıcı oluyor. Eğer güçlü bir ordunuz yoksa başka bir ırkın kalesine saldırmayın diyebilirim, çünkü sonuç büyük ihtimalle hüsran oluyor. Ayrıca oyunun zorluğundan bahsetmişken birkaç şey eklemek istiyorum, oyun aşırı derecede zor yapılmış. Normal zorluk seviyesinde oynasanız bile insanı çileden çıkarabiliyor. Bir yere saldırdınız ve gelişmeye başladınız, çoğu zaman siz gelişirken düşman size saldırmaya başlıyor. Aslında bu bir eksi değil ama oyun birazcık daha kolay olabilirdi. Bir de aynı anda birden fazla düşmana karşı savaşamıyorsunuz, yani demek istediğim bir yere aynı anda iki kişi saldıramıyor ve hep birebir savaşlar yapıyorsunuz. Halbuki birkaç ırkı aynı bölgede savaşırken görmek çok güzel olabilirdi.

A Broad Mind Lacks Focus

Oynanış ise Dawn of War gibi, sonuçta bu bir görev paketi, oynanışın baştan aşağı değişmesini kimse beklemiyor. Zaten Relic, bu oynanışın biraz daha geliştirilmişini Company of Heroes'de de kullandı. Oyunda 2 temel kaynak bulunuyor, bunlardan birincisi elektrik, Power Plant yaparak üretimini sağlayabilirsiniz, haritada bulunan bazı bölgelere ise daha büyük Power Plant'lar kurarak elektrik sorunun tamamen üstesinden gelebilirsiniz. Diğer kaynak ise Requisition, bu kaynağı da haritadaki stratejik noktaları ele geçirerek ve elinizde tutarak sağlıyorsunuz. Elinizde ne kadar çok stratejik nokta varsa o kadar çok Requisition puanı kazanıyorsunuz. Oyun oynanış olarak Dawn of War ile tamamen aynı, hatta hataları bile aynı, hemen anlatayım; eğer bir bölümde bir bina yaptırırken oyunu kayıt edip çıktıysanız, oyuna tekrar girince o bina yapılmıyor, tekrar yapıcı biriminizi seçip o binanın üzerine tıklamalısınız. Aslında buna hata denilemez ama ilk Dawn of War'dan beri bunun düzeltilmesini bekledim ama bu oyunda da yapmamışlar. Ayrıca birimlerinizin yol bulma sorunları ne yazık ki bu oyunda da devam ediyor

Oyun teknik olarak 2 sene öncesinde neyse şimdi de o durumda, grafiklerde pek bir gelişme göze çarpmıyor, sadece birkaç yeni efekt ve makyajlama yapılmış. Zaten Company of Heroes'i gördükten sonra hangi RTS oyunun grafiklerine iyi diyebiliriz onu merak ediyorum. Ama ne olursa olsun oyunun grafikleri 2 sene geçmesine rağmen gene de güzel gözüküyor hatta patlamalar ve parçalanma efektleri çok iyi, ayrıca en iyisi sistemlerimizi zorlamıyor. Oyunu P4 1.6 Ghz, Nvidia GeForce 5600, 512 MB DDR Ram'li bir makinada bile rahatlıkla oynayabilirsiniz. Sesler ise her zamanki gibi muhteşem ve seslendirmeler profesyonel sanatçılar tarafından yapılmış, kısacası sesler atmosfere büyük bir katkı sağlıyor. Müzikler ise birkaç yeni müzik dışında aynı, ama onlar da pek sıkmıyor ve güzeller.


Çoklu oyuncu kısmına gelirsek; daha önce de belirttiğim gibi daha önceki oyunlara sahip değilseniz çoklu oyuncu modunda sadece Tau ve Necrons ırklarını seçebiliyorsunuz. Ama diğer ırklara sahip başka insanlarla savaşabilirsiniz. Oyunun çoklu oyunculu modu çok ama çok zevkli, en azından bir kere olsun denemeniz lazım, birçok farklı haritaya sahip oyunda yedi birbirinden farklı ırk birbirine girince ortam gerçekten de görülmeye değer oluyor. Bir de oyundaki birliklerinizi istediğiniz gibi boyayabileceğinizi de belirteyim. (Her zaman mor robotlar yapıp, düşmanlara saldırmayı istemişimdir) 7 ırk arasındaki dengeyi sorunsuzca sağlaması nedeniyle Relic'i bir kez daha tebrik ediyorum. Ayrıca sunucu sıkıntısı da çekmiyorsunuz, çünkü her zaman açıkta bir sunucu oluyor, oyunu oynayan birçok kişiye rastlayabilirsiniz.

It's Better To Die For The Emperor Than To Live For Yourself!

Son sözlerime gelirken, daha önce bu kadar kaliteli bir genişleme paketi görmediğimi belirtmek istiyorum, Relic gerçekten de çok iyi bir iş çıkarmış, zaten ne zaman bizi yanılttılar ki? Son zamanlarda birçok firmaya örnek olacak oyunlar çıkarıyorlar ve türün çıtasını yükseltiyorlar. Bu oyunda her ne kadar Company of Heroes'un gerisinde kalsa da bu senenin en iyi RTS oyunlarından biri olmuş. Dawn of War'ı oynamadıysanız bile bu oyunu alıp oynamanızı şiddetle tavsiye ediyorum, hem sizi Warhammer 40,000 evrenine sokacak bundan daha iyi bir oyun bulamazsınız. Dawn of War'ı oynayanlar ise zaten bu oyunu mutlaka alacaklardır. Relic'in Dawn of War için iki tane daha genişleme paketi çıkartmayı düşündüğü söyleniyor, ama ben buna pek ihtimal vermiyorum. Şöyle Company of Heroes'ın grafik motorunun kullanıldığı bir Dawn of War 2 çıksa, işte esas bomba o zaman patlar. Her zaman İmparator'un yanında olun. Herkese iyi oyunlar.



Çevrimdışı яєαρєя

  • 3. SINIF UYE
  • ***
  • İleti: 3.268
  • Puan 253
  • Cinsiyet: Bay
  • reaper
    • MSN Messenger - emicin6@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« Yanıtla #1 : 18 Aralık 2006, 18:21:02 »
arkdaslar genelde ben bu tur oyunlardan pek zevk almam ama bu oyunu yukledım ve oyun fırmalarının bu sene kı en ıyı stratejı oyunu bu  acıklamasını kabullendıler ve oyunun oldukca ıddalı oldugu savunuluyo

Çevrimdışı sinyordemir

  • 2. SINIF UYE
  • ****
  • İleti: 6.316
  • Puan 257
  • Cinsiyet: Bay
    • MSN Messenger - gurkandemir511@hotmail.com
    • Profili Görüntüle
Ynt: Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« Yanıtla #2 : 19 Aralık 2006, 22:57:56 »
ilk defa duyuyom bu oyunun adını bizim buralara gelmiyo bö tip şeyler

Çevrimdışı meert

  • 3. SINIF UYE
  • ***
  • İleti: 4.796
  • Puan 50
  • Cinsiyet: Bay
    • Profili Görüntüle
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« Yanıtla #3 : 24 Haziran 2007, 17:04:03 »
SAOL
Bir Gün Herkes FENERBAHÇE'li Olacak !!!

Çevrimdışı Abdullah

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 41.478
  • Puan -1500
  • Cinsiyet: Bay
  • qwqwqw
    • Profili Görüntüle
    • Onehost.net
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« Yanıtla #4 : 24 Haziran 2007, 18:40:26 »
paylaşimin için saol

Çevrimdışı ***ALfoNSo***

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 23.777
  • Puan 6935
  • Cinsiyet: Bay
  • Dü$medeN BuLuTLaRDa Ko$mAm GeREk...
    • Profili Görüntüle
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« Yanıtla #5 : 25 Haziran 2007, 01:30:17 »
paylaşım için teşekkürler  ;)



Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade
« Yanıtla #6 : 10 Ağustos 2007, 18:43:29 »
Bilgi için saol kardeşim
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive