Gönderen Konu: Titan Quest  (Okunma sayısı 563 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Titan Quest
« : 08 Ağustos 2007, 19:39:11 »
Her türde sınırları belirleyecek bir oyun çıktıktan sonra onu takip eden oyunlar hep o oyunla kıyaslanma gibi bir sorunla karşılaşır. Örneğin FPS oyunlarında bu isim Half Life’tır, RYO türüne geldiğimiz zaman ise bir isim vardır: Diablo. Hack & Slash tarzında çıkan oyunlar mutlaka Diablo ile kıyaslanıyor. Son olarak piyasaya çıkan Sacred ise çok iyi bir oyun olmasına karşın Diablo’nun yanında eksik kaldığı için notu daha düşüktü mesela. Şimdi ise kıyaslama yapılabilecek yeni bir oyun eklendi listeye: Titan Quest.

 Age of Empires’ın yapımcısı Brian Sullivan ve ekibi tarafından hazırlanan Titan Quest, Yunan mitolojisinden bilinen ve bir zamanlar dünyaya hükmettiklerine inanılan Titanlar üzerine kurulu. Oyunun senaryosuna göre, Yunan tanrıları Titanları zor bir savaştan sonra hapsetmeyi başarıyor. Ancak Titanlar bir yolunu bulup dünyaya geri dönmeyi başardığında bu defa onları yok etmek bize düşüyor.

 Oyunun karakter yaratım biçimi biraz farklı. Öncelikle bir karakter seçip ikinci seviye bir sınıf belirliyoruz. Ancak belirli bir süre sonra karaktere onu tanımlayan ikinci bir sınıf seçmek gerekiyor. Yaptığımız bu tercih oyunun gidişatını belirliyor. Oyunun başında, hançeri elimize alıp sıradan bir savaşçı olarak Yunanistan’da maceramıza başlıyoruz. 40 saatten fazla oynama süresi olan oyunda, Yunanistan’dan Eski Mısır’a ve Asya’ya kadar ilerliyoruz. Güzel olan özellik ise, kes ve ilerle mantığı bu süre içinde sizi sıkmaması. Oynanan 3 bölge arasında bölüm tasarımı ve konsept bakımından büyük farklar olması, sizi oyundan soğutmuyor, oldukça keyifli vakit geçiriyor.

 Oyundaki ana stratejinizi sınıf seçimi belirliyor. Savaşçının yanında (Warfare); Rogue, Hunter, Defence, Earth, Storm, Spirit ve Nature seçilebiliyor. Bu seçim aynı zamanda oyunun başka sınıflarla yeniden oynanabilirliğini artıran bir özellik. Ancak oyun karşı karşıya savaş ağırlıklı bir yapıda olduğundan bir savaşçı, bir büyücüden çok daha avantajlı olabiliyor. Rogue hızlı zarar veriyor, ancak sayısı fazla düşmanlarla karşılaşıldığında zorlanıyor. Defence, savunma bakımından güç sağlıyor. Earth, ateş topu gibi, Storm ise şimşek tarzı büyülerle ilgili. Nature iyileştirme büyüleri ve ayrıca yardımcı bir hayvan çağırma gibi yardımcı numaralar içeriyor. Spirit, enerji emmek ve yaratıklardan ordu oluşturmak üzerine kurulmuş.

 Seçimler dikkat edilerek yapılmalı, çünkü yetenekler şehirlerde değiştirilebilmesine karşın seçilen sınıf değiştirilemiyor. Oyun temel olarak karşınıza çıkan yaratıkları öldürmeye ve bıraktıkları eşyaları toplamaya, ve sandıkları açıp yağmalamaya dayanıyor. NPC’lerden görev alıp, yerine getirdikçe daha hızlı seviye atlanıyor. Her seviye özelliğine göre puan dağıtılıyor ve yetenekler seçilerek geliştiriliyor. Alt tuşuna basıldığında alınabilecek sandıklar ve toplanabilecek eşyalar görülebiliyor. Başlarında para sıkıntısı bulunsa da, bir süre sonra paranız giderek artıyor. Çünkü asıl para harcanılanlar sağlık ve mana iksirleri. İksir dışında bulabileceğiniz eşyalarla silah ve zırhınızı rahatlıkla alabiliyorsunuz.

 Yaratıklardan düşen “Charm” ismindeki madalyonları ise birleştirerek daha güçlü bir madalyon hâline getirebiliyoruz. Bu madalyon parçaları daha sonra istenilen zırh veya silahı büyülemek için kullanılabiliyor. Ancak kullanıldıkları anda kayboldukları için dikkatli düşünmek gerekiyor. Oyunda bulunan silah ve zırhların çeşitli renkleri bulunmakta. Önem sıralaması beyaz, sarı, yeşil ve mavi şeklinde. Bu nedenle başlangıç dışında beyaz renkli eşyaları toplamayın. Mavi renk eşyalar çok yüksek özellikler içeriyor, ancak büyülenemiyorlar. Ayrıca bu renk eşyalar bir setin parçaları olduğu için ne kadar set parçası tamamlanırsa o kadar güç veriyor.

 Bölüm tasarımları oldukça büyük ve keyif verici. Dar alanlar ise akıllı tuzaklardan ve mantıklı yaratık karmalarından oluşuyor. Bölüm sonu canavarları genellikle beklenilen yerlerde çıkarken bazen tahmin etmediğiniz bir yerden çıkabiliyor. Öldüğünüzde ise yanına gittiğinizde etkileşen havuzlarda canlanıyorsunuz. Şehirlerde teleportlar da bulunuyor. Çantanız dolduğunda ise boşaltmak için tek tuşla portal açıp istediğiniz şehre gidebiliyorsunuz. Seviye atladıkça, çanta sayısı da artıyor.

 Oyun ara sıra çöküyor, eğer kaydettiğiniz oyunun çöpe gitmesini istemiyorsanız birçok teknik sorundan kurtulmanızı sağlayan yamayı kurmanızı öneririm. Oyun genel olarak oldukça başarılı ve Hack & Slash seven oyuncuların arşivine katması gereken bir oyun. Ancak karşılaştırma kısmına gelirsek; Diablo kadar başarılı değil. Evet, teknik bakımdan üstünlüğü tartışılamaz ama oynanış bakımından Diablo hâlen önde. Kesin olan şu ki, bir rakip ve rakibin de bilinmesi gerekir, değil mi?
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive