Gönderen Konu: Salvo  (Okunma sayısı 650 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Salvo
« : 10 Ağustos 2007, 21:33:21 »
-Kaptan bir adet beyaz bayrak görüyorum o nedir?
 -Haa savaş var lan savaş gir o bayrağa.
 -O nasıl oluyor kaptan?
 -Oğlum gir işte savaştan önce öldürtme kendini!

Zuahaha muahaha hâtta ve hâtta eheuheue! Belki daha girişte sizi dumur ettim ama Salvo hakkında söylenebilecek kısa ve öz tek cümle bu! Anlamadınız mı? Girin içeri size kahve yapayım...

Salvo, isminde bile meymeret bulunmayan garip gurup bir gemi simülasyonu. Daha doğrusu korsancılık oyunu. Bunları zaten oyunun cd kutusunun üstündeki resimler ve yazılardan da anlayarak oyunu bilgisayarımıza kuruyoruz. CD kutusundaki resimlerden biraz kıl kapıyoruz ama hiç çaktırmıyoruz ve sanki güzel olacağını bekliyormuş gibi oyunu tedbirli tıklamalarla açıyoruz. Bunun oyunu alan herkes için aynı olduğuna ve olacağına eminim. Oyunu açtığımızda ise videosuz, windows penceresi olarak açılan oyunun menüsünü yavaş yavaş kurcalamaya başlıyoruz. Kurcalamaya başlamamız ile yeni oyuna geçmemiz neredeyse aynı anda oluyor çünkü ana menüde ayarlar bölümünden başka bir şey olmuyor. Daha sonra da zaten oyun içinde dumurların en babalarını oluyoruz...

2D olarak yapılan oyunumuz basit bir Gameboy Advance oyunu görünümünde. Yalnız bir hata var, oyun PC ye çıkmış. Bazı Türk oyunları dağıtımcı bulamadıkları için bir türlü piyasaya çıkamazken böyle uyduruk kaydırık gâvur oyunlarının zırank diye istendiği zaman piyasaya çıkması ve tüm dünyaya dağıtılması içimizi biraz olsun acıtmıyor değil. Ama ne yapalım, çıkmış, biz de yerden yere vuralım... Arkadaşlar oyunumuz oyun dergilerinin verdiği cdlerdeki "tam sürüm oyunlar" bölümüne girecek tipten uyduruk bir oyun. Arayüz, simülasyon zevki vs. görmek neredeyse imkânsız. Ancak yarım saat sabredebildiğim oyunun ilk bölümü olan eğitim bölümünde haritamızda tam 3 savaş bulunuyor. Her savaşta bir korsan gemisini batırmaya çalışıyoruz. Ahanda oyunun mantığı da bu. Tek düze bir şekilde gemi batırmak ve tüm korsan bayraklarını ortadan kaldırmak...

Oyunu üçüncü şahıs kamerasından, tepelerden bir yerlerden yamuk duran gemimizi yöneterek oynuyoruz. Gemiyi kendimiz kontrol tuşlarıyla kullanalım, suda süzülme duygusunu yaşayalım gibi hiçbir hevesiniz olmasın. Savaşlarda da biz ateş etmiyoruz, strateji oyunu gibi emir veriyoruz ve gemiler güçlerine göre kapışıyorlar. Burada sorun yok, olsa strateji oyunlarına da laf etmek gerekir. Fakat oyun boyunca tepemizden hiç eksilmeyen kara bulutları anlamak mümkün değil. Ya da mümkün, adamlar resmen göreceğimiz yerleri tasarlamaya üşenmişler ve ekranın yarısını bulutla kaplamaya karar vermişler. Fakat bulutlar değişmese de, arada sırada rüzgâr ve hava durumu değişerek gemimizi etkileyebiliyor. E o da olsun artık...

"Salvo"nun arayüzü konusunda ciddi sıkıntılar yaşanmakta. Mesela adamlar menülere bir "back" seçeneği bile koymamışlar. Oyunu ilk oynadığımda her menüden çıkmak için back tuşu olmadığı için Windows penceresinin çıkış tuşuna tıkladım ve oyundan çıktım. Daha sonra anladım ki daha önceki ekrana dönmek için arkaplânda duran ekrana tıklamak gerekiyormuş. İnsanı ister istemez esef ettiren bu özellik beni esefin yanında aynı zamanda bedbaht da etti.

Adı sanı bilinmeyen bir firma tarafından yapılan Salvo'nun oynanabilirliliği de pek yüksek değil. Hâtta çok düşük. Neyin nasıl olduğunu anlamak için oyunu bayağı çok oynamak gerekiyor. Fakat üzerinde zaman harcamaya değmez gibi görünen oyunumuzu çok oynamak için de sabır gerekiyor. Gemiyi hareket ettirmek için gemimizin etrafında çıkan ok işaretlerinden herhangi birine tıklıyoruz ve o tarafa doğru bir kare ilerliyoruz. Dama, satranç gibi oyunları hatırlatan bu özelliğin nedenini anlayamadım. Hulen karşıdan düşman gemi gelse de onunla böyle stratejik bir oyuna girişsek, cephanesi biten kare kare kaçsa neyse ama eğer biz bayraklara giderek savaşlara katılıyorsak neden adım adım gidelim ki! Yolda bir yerlere uğrama olayını da hızlı hızlı giderek hâlledebiliriz neden tıkla tıkla tıkla kendimizi kasıyoruz? Hayret bir şey. Parmak kaslarım  yapımcıları kınıyor...

Genel oyun sırasında bize yardımcı olacak olan rotamız, pusulamız, haritamız vs. var. Pusula ve rota hiçbir işe yaramıyor, siz haritadan gideceğiniz yere bakın yeter. Ayrıca oyuniçi menülerimizin içinde gemimizin özellikleri; cephane durumu, dayanıklılık gibi güçlerimizin seviyelerini öğrenebileceğimiz bir menü de bulunuyor. Tabii bu özellikler günden güne süt içiyor, büyüyor, gelişiyor.  Ama her ne kadar gelişse de bizi sıkılmaktan kurturamıyor...

Salvo hakkında anlatacak başka önemli bir şey yok. Zaten kendimi illa ki oyundaki her şeyi anlatacağım diye kasmadım, bu bir uyarı yazısı niteliğindeydi. Oyunda ses-müzik hiç duymadım, ayarlardan "Hımm ilginç acaba kapalı falan mı?" deyip ses-müzik bölümünü kontrol edeyim dedim ama öyle bir bölüm yoktu, o yüzden de ses müzik değerlendirmesi yapamıyorum. Grafikler zaten resimlerden de anlayabileceğiniz gibi 8-9 sene öncesinin grafikleri ve şu anda 3 puan almaları bile mümkün değil. (Ama verdim!) Gemi dalgalanıyor, tepemizden hiç eksik olmayan dumanlar dalgalanıyor, dalgaları çizgi çizgi olan deniz biraz dalgalanıyor o kadar. Yok grafik falan. Dayanamayacağım yine diyorum: Hayret bir şey!

Midemi bulandıran Salvo hakkında daha fazla konuşmak veya yazmak istemiyorum, karşınıza çıkarsa sakın yüz vermeyin; gemilere, denizciliğe ilgi duyuyorsanız bile kesinlikle ve kesinlikle almayın, paranıza yazık olur... Yapımcı "Shrapnel Games"in de şarapnele yuvarlandığının açık resmidir...
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.413
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
Salvo
« Yanıtla #1 : 27 Ocak 2008, 16:35:53 »
Paylaşim için Sağol