Gönderen Konu: Enemy Territory: Quake Wars  (Okunma sayısı 467 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Enemy Territory: Quake Wars
« : 10 Ağustos 2007, 19:17:50 »
E3 2006'da en çok dikkat çeken stand, şüphesiz Activision'a aitti. En göz alıcı oyunlardan biri ise Enemy Territory: Quake Wars adındaki vuruş oyunuydu. Ayrıca E3'te bulunan yabancı meslektaşlarımızın büyük bir çoğunluğunun fuarın en iyi oyunu seçtiğini de göz önüne alacak olursak, Quake Wars oldukça heyecan uyandıran bir oyundu. Bu heyecanın çeşitli nedenleri var tabii. Kimi, oyunun E3 videosunu izledikten sonra başka bir şey öğrenmeye gerek duymamıştır; kimisi de "Bu gerçek olamaz lan, sallamayın!" diyerek kişisel araştırma yollarına gitmiştir. Dedim ya, herkesin heyecanını farklı şekilde dışa vurduğunu görmek mümkün. Çok küçük bir kesimin, en azından BBV oynayan kesimden çok küçük bir grubun bu oyunla ilgilenmeme gibi bir olasılığı var. Hele ki, online stratejik-BBV oynuyorsanız, bu oyunu duymamış olmanız neredeyse imkânsız.

  Return to Castle Wolfenstein, Splash Damage'in çıkardığı Enemy Territory pakedi ile multiplayer bazında güç kazanmıştı. id Software, bu iş için bu grubu seçtiğine pişman olmamıştı. Splash Damage, ismini ufaktan duyurmuş, bugünlerin temelini atmıştı. Temel belki çok sağlam değildi ama bu grubun iyi işler yapacağı da kesindi. Paket yaparak güçlendirdikleri oyunun bir nevî devamı niteliğinde olan oyunları Enemy Territory: Quake Wars ile bu yılki E3'e damgalarını vurmuşlardı.

  Oyun basit ama akıllıca bir senaryo üzerine kurulu: Günümüzden yaklaşık olarak 60 yıl sonrası ve Strogg Kuvvetleri aniden dünyaya saldırıyor. Bunun üzerine Global Defence Force(GDF – İnsanlar), saldırıyı bastırmaya çalışıyor. Yani iki faklı takımın mücadelesi var. Multiplayer bölümünün ağır basacağı bir oyun için takım oyunu olması şarttı diyebiliriz zaten. Single player bölümünde ise her takımda bulunan beş sınıftan birini seçme şansımız olacak. Bu sınıflar, iki takımda da aynı değil. Aralarında çok büyük farklar olmasa da bir noktada işlev olarak birbirlerinden ayrılıyorlar. Bu sınıfları yazının ilerleyen bölümlerinde ele alacağız. Şimdi başka bir noktaya değinmek gerekiyor: Araçlar. Bir BBV için dinamizmi temsil eden bu unsur,  oyunun en etkili olduğu başlıklardan biri. 40'tan fazla araç seçeneği ile oyuncuların, eğlenceye ve taktiğe abanmalarına olanak sağlıyor. Çevredeki yapıların birçoğunun yıkılabilir olması, oyuncuları gerçekçi bir atmosferin önüne koyuyor.

  Görevler ise iki takımın birbirlerini engelleme çabaları ile sürüyor. Bu durum genelde GDF'in bastırması, Strogg Kuvvetleri'nin ise savunma yaparak saldırıyı engellemeye çalışması şeklinde aksediyor. Bu tür görevlerden en çok bilineni, E3 sırasında demo olarak oynatılan bölümdü. GDF'den bir asker yönetiliyordu. Görev, her iki takımın içinde anahtar niteliğinde olan ve daha önce Strogg Kuvvetleri tarafından yıkılan köprüyü onaran mühendisleri korumaktı. Basit gibi görünüyor. Başarıyla geçme şansınız oldukça yüksek; nitekim siz bu koruma işlemini yaparken ve bir grup Strogg ile uğraşırken, bir yandan da köprü onarıldıktan sonra üzerine yürüyeceğiniz alanı koruyan Strogg'ların, ne tür bir savunma plânladıklarını da öğrenmeye çalışıyorsunuz. Köprü onarıldıktan sonra Strogg Kuvvetleri'ni darmadağın ediyorsunuz.

Global Defence Force (GDF)

Soldier: Takımın günümüz askerine denk gelen sınıfı. Ağır silah kullanabiliyorlar. N93 General Purpose gibi makineli tüfeklerin yanı sıra, N72 LAW gibi roket-atarları da kullanabiliyorlar.

Field Ops: Takımın lider sınıfı denebilir. Taktiksel kararlarda önemli rol oynamaları ve büyük çaplı saldırıların (hava saldırısı, top atışı gibi) kararında ve uygulamasında rol almaları, en önemli özellikleri.

Engineer: Kısaca mühendis diye tanımlayabileceğimiz, tekniksel işlerden sorumlu askerler. Takıma ait araçları tamir etmekte, bomba imha etmekte, Anti güçleri kullanmakta büyük görev sahibiler.

Covert Ops: Takımın 'sessizce iş hâlleden' sınıfı. Üzerlerinde taşıdıkları silahlar gereği çatışmaları uzaktan takip ediyorlar. N38'in yanı sıra, sis bombası da taşıyorlar. Bunların dışında, düşmanın bazı birimlerinden alınması gereken bilgiler için hack yoluna başvuruyorlar. Çatışmalarda ise en büyük yardımcıları '3. Göz' denen kameralar. Bunlar sayesinde düşmanın konumlanmalarını takip edebiliyorlar.

Medic: Takımın sağlıkçısı olan sınıf. Üzerlerinde yüklü miktarda cephane taşıyabilirler ama asıl görevleri, takım arkadaşlarını takip ederek bir yaralanma durumunda onlara yardımcı olmak.
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive