Gönderen Konu: Doom 3 (PC)  (Okunma sayısı 426 defa)

Çevrimdışı Force23

  • 1. SINIF ÜYE
  • *****
  • İleti: 32.652
  • Puan 334
  • Cinsiyet: Bay
  • !!ƒяєєѕтуℓєя!!
    • Profili Görüntüle
Doom 3 (PC)
« : 02 Ağustos 2007, 13:46:41 »
Bir inceleme yazmanın en zor yanı ne biliyor musunuz? Yazınız kesin olarak bir kitleyi sevindirirken, bir kitleyi de muhakkak sinir eder. Siz de eğer uyumlu bir adam değilseniz ve kafanızın dikine gidiyorsanız, mutlaka bir yerde çakışırsınız. Malesef ki beni bilenler hemen �Unreal Tournament ile karşılaştıracak� diyecektir. Doğru. Ama sadece belli yerlerde. Merak etmeyin, tam bir objektif açıdan giriyorum hadiseye.

Geyiği bırakalım, girişe duralım

Çok fazla şey diyemeyeceğim, zamanın her bir akımında konuya vakıf olan bir adam vardı ve şimdi korkutucu olmak adına bir kez daha karşımıza çıktı. Amacı daha mı öldürücü olmak, yoksa daha mı güzel görünmek yoksa veya daha mı korkutucu hale gelmek derseniz, hemen hepsi aynı kalemden çıkan mısralar. ID�yi tebrik etmem lazım. Hiç iyi bir sonuç beklemememe rağmen gerçekten başarılı bir çalışma olmuş. Bunca zamanlık bekleyiş ve uzun süren donanım spekülasyonlarının sonunda fos çıkmasına kesin gözüyle baktığım oyun dergi olarak bizi yanıltmadı ve �küfür gibi� donanım isteklerinden vazgeçmiş şekilde piyasaya indi. Tabi her detay ve her uzuv için yeterli sistemim olmadığından dolayı, ufak hatalar ve eksiklikler varolarak yazıyorum bu incelemeyi.

Şöyle ki değiştiremediğim (evet hala değiştiremedim) sistemimin özellikleri;

- AMD AthlonXP 1.7Ghz (2.4Ghz Overclocked)
- 1GB DDR 333 bellek (512�si arkadaşımdan çalıntı)
- 128 MB Radeon 9800XT (benim 9600SE�de çok kastıramadığım için ödünç aldığım bir kart)
- Onboard ses kartı (yeterli gelecektir, 5.1 destekli nasılsa)

Sanırım �Bu ne biçim sistem be?� diyenleri duyar gibiyim. Evet, ne yapayım para kolay kazanılmıyor. Velhasıl kelam, bu sistem oyunu AA (Anti Aliassing) zirvede değilken, AF 4X gibi yeterli bir ayardayken, 45FPS civarı verim aldım genelde sadece). Demek ki aslında aman aman bir arzuhali yok materyalin. Zaten kabul etmek lazım, hiçbir oyun satılmayacağını bile bile sapkınca donanım isteklerinde bulunamaz. İsmi ne olursa olsun, firmanın satış yapabilmesi için donanım sattırmaya değil, satılmış donanımı desteklemeye ihtiyacı vardır.
Neyse efendim, şimdi oyunumuza irdelemeye girelim.

Yaklaşık üç sene evvel, ID Software duyurdu bu mereti. Korku olayında çığır açılacak, FPS hadisesi sınıf atlayacak, grafiksel evrim artık son noktada var olacak denildi. Peki nasıl olacaktı bütün bunlar? Denilenler kadar ciddi bir yaratım söz konusu olabilecek miydi? Bunca zamanlık bekleyiş kısmen de olsa cevapları verdi.

Demişse demiş, nedir olayın aslı astarı?

Denilenlerin geneli başarılmış. Şöyle ki, korku olayı kişiye özgüdür. Bu oyunda bol bol kan var. Kabul edilsin ya da edilmesin, insandan insana değişen bir olgu olan korku için farklı sınıflar mevcut. Bir örnek vermek gerekirse, ben Silent Hill oynarken aşırı korkan, sallanan ve hatta çalkalanan bir insanım. Ama konu FPS olunca, nasılsa biryerlerden çıkacağı belli olan yaratıklar hasıl olduğunu idrak ettiğimden olsa gerek, üzerime atlayan tiplerden tırsamıyorum. Ama bir odaya girdiğinizde, masaüstündeki ufak lamba ve önündeki asker cesedini gördüğünüzde araştırma isteği duyarsınız değil mi ufaktan? Peki ya ışığa yaklaştıkça değişen açı yüzünden tam duvar kenarında uzun dişlerden mütevellit bir gölgeyi farketmek? İşte bu beni ufaktan sarsıntıya gönderir. Daha bunun gibi onlarca örnek var ama gereksiz bir dolu saçmalıkta mevcut. Mesela duvarları yıkıp gelen yaratıklar, koşarken nereden geldiği belli olmayan kanlarla zıplayan canavarlar falan oyunu korkutucu olmaktan öte bir �Cadılar Bayramı� kıyafetine sokuyor. Ama genel olarak haklılar, oyun ürkütücü ve garip olmayı başarmış. Henüz sadece birkaç bölüm ilerlediğim için, geneli hakkında tam bir bilgi veremiyorum malesef açık konuşmak gerekirse. Bitirme işini Silent Hill 4 tamçözümünden sonrasına atıyorum
Only God Can Judge Me !!
They''ll Never Take Me Alive