Gönderen Konu: FA-18 Operation Desert Storm İncelemesi  (Okunma sayısı 1240 defa)

Çevrimdışı Hamza

  • Osc Kurucu
  • 1. SINIF ÜYE
  • ********
  • İleti: 161.428
  • Puan 13008
  • Cinsiyet: Bay
  • Dünyanın En Çok Mesaj Gönderen Üyesi :))
    • Profili Görüntüle
    • Hosting
FA-18 Operation Desert Storm İncelemesi
« : 07 Nisan 2010, 14:32:46 »
FA-18 Operation Desert Storm  (PC) 
   

Operasyonun adı çöl fırtınası!


Uçuş simulasyonlarına çok fazla rağbet edilmez. Nedeni bellidir aslında. Bir yandan onlarca tuş kullanırken, diğer yandan joystick ile yada klavyenizin ok tuşlarıyla, uçağınızın kontrolünü sağlamaya çalışırsınız. Bu da yetmezmiş gibi füzelerinizi hedefe isabet ettiremezseniz, işte o an bitmiştir artık o oyun. En kısa yoldan kapatılır. Hemde bir daha uzunca bir müddet açılmamak üzere...

FA-18 Operation Desert Storm, uçuş simulasyonları arasına henüz katılmış bir yapım. Resimlerle oluşuturulmuş bir giriş videosundan sonra menüye giriyoruz. Oyuna çok şık tasarlanmış bir arayüz hakim. Mouse’un oku ne taraftaysa menülerin üzerindeki gölgeler diğer tarafa doğru uzuyor. Sanki ok işaretinden yayılan bir ışık varmış gibi. Uzun zamandır bu kadar sade ama bir o kadar da şık menü tasarımıyla karşılaşmamıştım.

Supersonic bir AIM-120 AMRAAM mı? Yoksa MK-82’yi mi seçsem?

Settings bölümündeki ayarlarınızı tamamladıktan sonra “missions”a tıklayıp, görevlere geçiyoruz. Dilediğinizi seçebileceğiniz tamamı ortadoğuda geçen, 40 adet bölüm mevcut. Seçiminizi yaptıktan sonra FA-18 Hornet’inize hangi silahları vb... materyalleri yükleyeceğinizi seçiyorsunuz. Yapımın bu kısmı gayet ayrıntılı hazırlanmış. Seçtiğiniz silahlar, sol üst köşede ayrıntılı olarak tanıtılıyor. Sağ üstte ise bir çoğunun resmini görebiliyorsunuz. Fakat önemli olanın işlevi olduğunu unutmamak gerekir. Verilen ayrıntılı bilgiler doğrultusunda, silahların boyutlarının yanı sıra ne kadar patlayıcıya da sahip olduğunu öğrenebiliyoruz. Hatta füzemizin ne tür bir itici güce sahip olduğunu, nasıl bir savaş başlığı kullandığını, hangi hızla yolaldığına kadar bir çok bilgi elimizin altında.

Station’ları kullanarak silahlarınızı uçağın dilediğiniz bölgesine yükleyebilirsiniz. Tabii her silah her bölgeye uyumlu değil. 9 adet Station’ın her birini inceleyin. Farklı füzeler vb... silahlarla karşılaşacaksınız. Eğer bütün bunlarla uğraşmak istemiyorsanız, “Preset Load”ı kullanarak, önceden ayarlanmış seçenekleri deneyebilirsiniz. Bunlara çeşitli isimler verilmiş. En ilgi çekeni ise Anti-Tank olsa gerek. Seçtiğiniz takdirde uçağınızın her yanı Maverick ve Sidewinder isimli füzelerle donatılıyor. Eğer Preset Load’ı kullanacaksanız, az sonra başlayacağınız görevinize göre seçimlerinizi yapın.

Uçmaya hazır mısın?

Next Begin Mission’a tıkladığınızda, kısa bir yükleme süresinden sonra bölüm gereği oyuna ya havaalanında ya uçak gemisinde yada göklerde başlıyoruz. İlk olarak oyunun kısa yüklemeleri çok başarılı. Eğer herhangi bir nedenle bölümü bitiremezseniz, çok kısa bir sürede tekrar başlayabiliyorsunuz. Bu durum atmosferden uzaklaşmamızı önemli ölçüde önlüyor.

Gelelim kontrollere; Settings ekranında da fark edildiği üzere uçağa manevrayı joystick dışında sadece mouse yaptırabiliyoruz. Yani uçağın her türlü ayarını klavye ile yapıyorsunuz fakat manevraları ya mouse ile yada joystick ile yapmanız gerekiyor. Bu demek oluyor ki sırf klavye ile oyunu oynayamayacağız.

Operation Desert Storm’da, Coalition pilotlarından birisini konrol edip, FA-18 Hornet’imizi Irak güçlerini etkisiz hale getirmek için uçuruyoruz. Fakat bu durum öyle kolay olmuyor. Malum oyunumuz bir uçuş simulasyonu. Hal böyle olunca uçağı hareket ettirmek ayrı dert, havada tutmak ayrı dert oluyor. Özellikle uçak gemilerine dikkat edin. Eğer zamanında kalkışınızı yapamazsanız, denzialtılara yaverlik etmek zorunda kalıyorsunuz. Tabii bölüm sizin için erken bitiyor.

Uçuş esnasında kesik kesik beliren siren sesi gelmeye başlarsa düşman yakınınızda demektir. Kısa süre sonra isabet aldığınızda durumun ciddiyetini daha iyi anladığınız gibi aldığınız hasarla yere çakılmanızda mümkün. Hatta bazı durumlarda uçağın motorunda arızaya neden olan saldırı yüzünden, tek motorla görevinizi tamamlamaya çalışmak zorunda kalabilirsiniz. Fakat bu noktada dikkatimi çeken birşeyde, motordaki arızanın uçağın kontrollerinde herhangi bir zorlanmaya neden olmayışı oldu.

İnişe geçiyoruz


Oyunun grafikleri özellikle gökyüzüdeyseniz gayet hoş görünürken, bölüme havaalanından başlıyorsanız zayıf kalıyor. Yani kaplamalar uzaktan güzelken yaklaştığınızda oldukça zayıf kalıyorlar. Aynı durum uçak tasarımları içinde geçerli. Uzaktan baktığınızda yanıltıcı derecede iyi görünen grafikler, yaklaştığınızda ne kadar az detay içerdiğini fark ediyorsunuz.

Sistem ihtiyacı olarak P3 1 GHZ’lik bir işlemci yeterli olurken, RAM’lerinizin 256 olması tavsiye ediliyor. Grafiklerin genel olarak ayrıntısızlığından dolayı 32 MB’lık bir ekran kartı işinizi görecektir. Ayrıca bölümlerden sıkılanlar için oyun birde bölüm editörüyle geliyor. Eğer görevlerinizi yaratmak istiyorsanız işte size fırsat. Oyuna dalıp gerçek hayatı unutmayın

Bu İnceleme Aykut Göker tarafından hazırlanmıştır.