Gönderen Konu: HAMİLTON İMZASI  (Okunma sayısı 318 defa)

Çevrimdışı Saw

  • 2. SINIF UYE
  • ****
  • İleti: 9.123
  • Puan 1000
  • Cinsiyet: Bay
  • | |......S€N! S€V!Y0RUM......| |
    • Profili Görüntüle
HAMİLTON İMZASI
« : 24 Temmuz 2008, 20:21:23 »
formula 1 Almanya tarihinin en inanılmaz yarışlarından birine sahip oldu. Mercedes'in evi olan Hockenheim'da Hamilton zor bir yarışla birinci oldu. Yarışı Piquet 2., Massa 3. bitirdi.



Hockenheim’da inanılmaz bir yarışın startı vedrildi saatler 15.00’i gösterdiğinde. Temiz bir startın ardından, Halimton lider olarak yarışı sürdürüyordu. Taa ki 35. tura kadar. bu turda Toyota pilotu Glock’un süspansiyonun kırılıp duvara çarpmasıyla herşey değişti.

Güvenlik aracı piste girmesiyle büyük bir heyecan yaşanan yarışta Lewis Hamilton damalı bayrağı ilk sırada gördü. Piquet Renault’ya ikinciliği, Massa da Ferrari’ye üçüncülüğü getirdi.

Hockenheimring Pisti Formula1 2008 Sezonu’nun 10. yarışı olan 67 turluk 31. Almanya Grand Prixi’ne ev sahipliği yaptı. Almanya Grand Prixi’yle 18 yarışlık 2008 Sezonu’nun ikinci yarısına geçilmiş oldu.

Hamilton ilk bölümde çok hızlıydı; takipçisi Massa’yla arasındaki farkı tur başına ortalama 0.7 saniye açtı.. İngiliz sürücü ilerleyen süreçte ihtiyaç duyabileceği zaman avantajını yakalamak niyetindeydi. Massa da Kovalainen’le arasındaki farkı ilk 7 tur sonunda 4 saniyeye çıkararak rahat bir nefes aldı.

15. tura gelindiğinde Hamilton ve Massa arasındaki fark 10 saniyeden fazlaydı. Hamilton lider götürdüğü yarışın 18. turunda pite geldi. İngiliz pilot hayli uzun bir pitstop sonrası yarışa Trulli’nin arkasında döndü, İtalyan pilot 1 tur sonra pite gelince Massa liderliğe yükseldi. Brezilyalı sürücü de 20. turda stopunu gerçekleştirdi, yeni lider Kovalainen’di.

Pitstoplar peşpeşe yapılıyordu, Kovalainen de 21. turda garaja geldi. ön bölümde pite en geç gelen Raikkonen’di, Fin pilot 22. turda garaja gelince ilk planlı pitstoplar sonunda Hamilton liderliğini korudu.

McLaren ve Ferrari arasındaki hız farkının benzin yükünden kaynaklanmadığı ortaya çıktı; ilk planlı pitstoplar sonrası 8.5 saniyeye kadar inen Hamilton-Massa farkı 30. turda 11 saniyeye çıktı.

35. turda start-finiş düzlüğü girişinde sağ arka süspansiyonu kırılan Glock (Toyota) pit duvarına çarptı ve yarışa veda eden ilk isim oldu. Bernd Mayländer’in kullandığı güvenlik aracı piste saçılan parçaların toplanabilmesi için yarışa müdahale edince Hamilton ve Massa arasındaki 12 saniye fark da erimiş oldu.

Bir tur sonra pit yolunda yeşil ışık yanınca da tüm araçlar kendilerini yarış sonuna kadar taşıyacak yakıtı almak için pite geldi. Pit yolundaki trafik pistten daha yoğundu. Kubica Kovalainen’i geçti.

McLaren öncelikle Kovalainen’i pite aldı, 2 pitstop gerçekleştiren sürücüler arasında Massa en öndeydi. Mayländer’in kullandığı güvenlik aracı 40. turda pistten çekildi ve yarış yeniden başladı. Kubica önündeki Massa’yla farkı 0.5 saniyeye kadar indirdi.

Hamilton 50. tura kadar dayanabildi ve pite girdi. İngiliz pilot; Piquet’nin fazlasıyla yavaşlattığı Massa’nın ve takım arkadaşı Kovalainen’in arkasında piste döndü. Yarışın yeni lideri Heidfeld (BMW), ikincisiyse Piquet’ydi ancak iki sürücü de takipçileri Massa’dan birer stop eksik gerçekleştirdiler.

Bir tur sonra takım arkadaşını zorlanmadan geride bırakan Hamilton Massa’yla arasındaki farkı 2.5 saniyeye indirdi, birincilik yarışı kızışacak gibiydi. Raikkonen de bu süreçte Kubica’nın tamponuna yapıştı. Piquet vatandaşı Massa’yı yavaşlatmaya devam ediyordu, bitime 11 tur kala rakibini yakalayan Hamilton başarılı bir geçiş gerçekleştirdi. Massa cevap vermeye çalıştı ama başarılı olamadı.

Yarışın lideri Piquet, Hamilton’u daha fazla arkasında tutamadı, İngiliz pilot 59. turda liderliğe yükseldi. Aynı tur içinde Raikkonen de Kubica’yı geride bırakmayı başardı.

Bitime 5 tur kala Hamilton, Piquet’nin 3.5 saniye, Massa’nınsa 6.5 saniye önündeydi. Hockenheimring uzun süredir görülmeyen bir McLaren-Ferrari çekişmesine sahne oldu.

Güvenlik aracının piste girmesiyle heyecan kazanan yarışta Lewis Hamilton damalı bayrağı ilk sırada gördü. Nelson Piquet Renault’ya ikinciliği, Felipe Massa da Ferrari’ye üçüncülüğü getirdi.

1 Lewis Hamilton McLaren 1:31:20.874
2 Nelson Piquet Renault 5.5
3 Felipe Massa Ferrari 9.3
4 Nick Heidfeld BMW 9.8
5 Heikki Kovalainen McLaren 12.4
6 Kimi Räikkönen Ferrari 14.4
7 Robert Kubica BMW 22.6
8 Sebastien Vettel Toro Rosso 33.2
9 Jarno Trulli Toyota 37.1
10 Nico Rosberg Williams 37.6
11 Fernando Alonso Renault 38.6
12 Sebastien Bourdais Toro Rosso 39.1
13 David Coulthard Red Bull 54.9
14 Giancarlo Fisichella Force India 59.0
15 Kazuki Nakajima Williams 1:00.003
16 Adrian Sutil Force India 1:09.4
17 Jenson Button Honda 1 tur
18 Rubens Barrichello Honda
19 Timo Glock Toyota
20 Mark Webber Red Bull